• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån. Söka hos förmedlare och sen?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
K

Klimpen

Gäst
Poäng: 0
Ska snart söka samlingslån med kreditbetyg på 3-4 något funderar på att slänga in en ansökan hos Advisa. Läste om dem här https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/advisa.8821/

Utöver Advisa är det någon mening att söka vidare? Lendo ser ut att täcka nästan samma banker. Samma med Sambla. Ica mfl är med hos båda dessa.

Vad tycker ni?

De flesta har samma banker, så välj helst ut en förmedlare såsom Advisa eller Lendo. Att söka hos flera är egentligen onödigt.

Mvh
Klimpen

signature.jpg
 
S

samling

Gäst
Poäng: 0
Tack för svaren! Som jag misstänkte. Lendo och Advisa verkar ha olika banker, men spridningen är inte särskilt stor.

tog en titt o här verkar det diffa
lendo - goodcash, coop, villbanken, payex
Advisa - BN, BlueStep, komplett, byax, brocc, aasa,lendify,Moank

Kanske missat någon. Sen kanske de inte skriver ut alla i systemet...

Intressant Korpen om att inte ansöka igen inom en vecka. Har du testat det själv? Vad var resultatet?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Tack för svaren! Som jag misstänkte. Lendo och Advisa verkar ha olika banker, men spridningen är inte särskilt stor.

tog en titt o här verkar det diffa
lendo - goodcash, coop, villbanken, payex
Advisa - BN, BlueStep, komplett, byax, brocc, aasa,lendify,Moank

Kanske missat någon. Sen kanske de inte skriver ut alla i systemet...

Intressant Korpen om att inte ansöka igen inom en vecka. Har du testat det själv? Vad var resultatet?
nej det har jag inte men det påstår låneförmedlarna själva. Verkar som det ligger spärrar kvar hos bankerna i några dagar efter en ansökan.
 
A

Anonn

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Kan ge lite insiderinformation.
Jag jobbar på en av bankerna som samarbetar med de olika låneförmedlarna.

Jag kan inte tala för de andra bankerna, men vi har en spärr på en månad efter man sökt via en broker.

Så om man söker på lendo och får avslag/beviljat och sen söker igen efter 2 veckor så kommer det automatiskt bli avslag igen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Vilken bank?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hej!

Kan ge lite insiderinformation.
Jag jobbar på en av bankerna som samarbetar med de olika låneförmedlarna.

Jag kan inte tala för de andra bankerna, men vi har en spärr på en månad efter man sökt via en broker.

Så om man söker på lendo och får avslag/beviljat och sen söker igen efter 2 veckor så kommer det automatiskt bli avslag igen.
Menar du en månad ifrån banken tagit emot ansökan från låneförmedlare?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jag hade sökt på Advisa 20:e juli (fick erbjudanden, se min tråd) och sen sökte jag på Lendo 20 augusti (lånet hade inte kommit in och uc uppdatering var sen)

Så fick två erbjudanden på 140.000 med liknande ränta (lite högre än första ansökningen) resurs bank och Collector bank.
Resurs bank hade inte gett mig nå erbjudande först på Advisa - kanske gav dem mig erbjudande för att jag betalade in kreditkortskuld från resurs bank- Lösenkrav

Collector bank - bank id var som krav bara. Ingen komplettering alls. Fick erbjudande från Collector bank båda gångerna men tog Collector erbjudande via Lendo för att samla lån utanför UC.

Det syntes bara att 14-15 banker kollade på min UC (båda ansökningarna) och nån bisnode. Är det så för er andra?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag hade sökt på Advisa 20:e juli (fick erbjudanden, se min tråd) och sen sökte jag på Lendo 20 augusti (lånet hade inte kommit in och uc uppdatering var sen)

Så fick två erbjudanden på 140.000 med liknande ränta (lite högre än första ansökningen) resurs bank och Collector bank.
Resurs bank hade inte gett mig nå erbjudande först på Advisa - kanske gav dem mig erbjudande för att jag betalade in kreditkortskuld från resurs bank- Lösenkrav

Collector bank - bank id var som krav bara. Ingen komplettering alls. Fick erbjudande från Collector bank båda gångerna men tog Collector erbjudande via Lendo för att samla lån utanför UC.

Det syntes bara att 14-15 banker kollade på min UC (båda ansökningarna) och nån bisnode. Är det så för er andra?
Då väntade du alltså i 30 dagar.
Ja låneförmedlarna skickar inte till alla sina anslutna banker.
Det andra lånet du sökte, fyllde du i att du ville samla lån eller att det skulle vara ett vanligt privatlån?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp